Quote:
Originally Posted by Dag Viking
Sikker på det? Sist betalte jeg over 3000kr SVG- OSL, møtet varte nok under en time.
Ser man på belegg og pris på de rutene jeg fløy i mai/juni var ting absolutt på høyde med toppene de siste 10-15 år.
Blir ikke overrasket om man ser et snitt på 12-16 avganger på triangelet, 60-70 pers i plus med en snittpris over 2000kr utover høsten. Mange bedrifter har sett verdien av face to face og gjenopptar reiseaktivitet over en lav sko.
|
Nå vet jeg ikke hvilken bransje du jobber i, men jeg tror vi med sikkerhet kan fastslå at antallet reiser av den typen du beskriver samlet sett for alle bransjer har gått/vil gå vesentlig ned. De vil selvsagt ikke forsvinne helt, for det er alltid nødvendig/hyggelig å ha noen møter ansikt til ansikt. Typ salgsmøter, kontraktssigneringsmøter, workshops, osv. Mer korte, standardiserte møter tas i mye større grad på nett, og det tror jeg alle bortsett fra transportselskapene er veldig fornøyde med.
Nå er det jo en voldsom reiselyst og et voldsomt etterslep av konferanser, seminarer, samlinger, osv. som skal tas igjen etter to år, så det tar vel et års tid før vi begynner å ane hva den nye normalen er.