Quote:
Originally Posted by LN-FOC
Med all respekt, men denne artikkelen et mer eller mindre kun bullshit. Det er et par poeng her som er helt åpenbare, men konklusjonen er jo spinnvill. Hvor i all verden skal de finne alle disse kundene som er villige til å betale for en "premium Scandinavian experience"? De eksisterer ikke. Pris trumfer så og si alt, også for bedriftene. Tiden da næringslivet betalte 5000 kr t/r Oslo for et møte på en time et over.
|
Jeg lurer litt på om du bommer litt på engelsken her, kan hende jeg tar feil. Det står i konklusjonen at «
SAS must understand that its only hope of success is to command a revenue premium and that starts with great employees and a great product.» Revenue premium kan ikke direkte oversettes til et premiumprodukt, det betyr bare at de burde ta mer penger for produktet sitt, og å fortsette å levere det
SAS har vært kjent for i alle år, nemlig punktlighet, regularitet og en trygg opplevelse som skiller seg litt fra lavprisselskapene, og som man dermed har kunnet ta litt mer betalt for (=a revenue premium). Slik det har blitt nå leverer
SAS et dårlig produkt med dårlig punktlighet og dårlig regularitet, men til en høyere pris enn de andre. Det er jo det som er hele poenget med artikkelen, at de må konkurrere på produkt i stedet for pris. Det behøver ikke bety at man skal tilbake til 90-tallet og disse 5000 t/r
SVG som stadig nevnes som om det liksom er det eneste alternativet. 299 eller 5000 for billetten, liksom. Men man må levere et produkt som forsvarer en litt høyere pris. Mange artikler om dagen viser også til at flere fritidsreisende betaler mer for et bedre produkt nå enn før.
Fra de siste årsrapportene til SK og DY er det påfallende å merke seg at SK mener forretningsreisende som betaler mer er ned med ca 5%, mens DY melder om tilsvarende økning. Det er ikke så rart, når SK ikke lenger gidder å være et pålitelig selskap, og DY har kommet ut av covid som det selskapet som faktisk klarer å levere et produkt man kan stole på. Pauck og gjengen er en katastrofe for SK, der de blindt pusher planen sin om å konkurrere på pris med DY, Wizz og de andre, koste hva det koste vil, om så dessverre hele selskapets renommé.