View Single Post
Old 17-07-2022, 12:22   #15
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

Default Re: Glad Søndag fra Aalborg

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Nå tror jeg det i dette tilfellet var en HLR minus pasient hvor man valgte å ringe stansteamet for å ha det medisinske teamet på plass uansett. MAn gjør jo uansett det man kan i tilfelle det er noe annet selv om pasienten er satt HLR minus. Jeg gikk nå rundt og skjermet situasjonen for de andre pasientene i nærheten, lukka litt dører og sånt (jeg er jo bare en assistent). Når stansalarmen går så slipper alle det man har i henda uansett.

Den telefonsamtalen med stansteamet de tok var av det korte slaget - det var bare STANS *avdeling* og så kuttet de samtalen. De kommer fort, veldig fort på sparkesykler.
Jeg utløste selv stans alarmen på Riksen her tidligere en gang. Jeg skulle bare ut en liten tur og trakk i røde tråden for å gi beskjed om det. Jeg gikk så ut i gangen for å vente på at de kom. Det viste seg da at det at stansalarmen var blitt utløst ved en feiltakelse. I rakettfart kom sykepleiere og leger løpende inn på rommet mitt der de fant min tomme seng. Ingen av dem registrete at jeg stod ute på gangen i fin fin form. Etter en rask oppklaring ble alarmen avblåst.

Det virker som de er meget godt drillet når stans alarmen går. Jeg opplevde på et tidligere opphold at en pasient med hjertestarter fikk stans. Han datt ned på gulvet under hendelesen, men hjerte begynte å slå igjen heldigvis. Stans teamet brukte ikke mange sekundene før de var på plass. Pasienten ble trillet på intensiven og kom ikke tilbake på avdelingen så jeg vet ikke hvordan det gikk videre.
SK384 is offline   Reply With Quote