Nå er dette riktig bare en stikkprøve, men en ombord i Norse første flight til Orlando intervjuet 100 av passasjerene ombord, og selv om
SAS streiken tydeligvis genererte noen ekstra passasjerer, og transfer passasjerer, så selv uten noe feed var det neste overraskende mange self-connecting passasjerer. Tydegvis mye gjennom Kiwi. De fleste med en hotellovernatting på
OSL.
https://aviationsourcenews.com/airli...-oslo-orlando/
Majoriteten av de reisende var selvsagt folk fra Oslo-området som skulle på ferie i Florida. Men det kom in folk fra
ARN,
SVG,
WAW,
BGO,
AES,
BUD,
TRD,
TOS, og til og med
IBZ. Tilsammen 31% av flyet. Og videre skulle 11% videre til
DEN,
MEM,
EWR,
CLT,
DAY. Riktignok endel missed-connection og streik som gjorde at folk havnet ombord her, men allikevel viser det potensiale for feed hvis det hadde vært mer ordnet
Og høres kanskje ut som
JFK flighten har enda bedre potensiale for feed?
Quote:
“Many of the passengers are Americans and Spanish with not many Norwegians aboard the JFK flight typically,” said the Wideroe ground staff at Check-In the night before the first flight to Orlando as I wanted to learn more about Norse’s strategy and if it continued to have a large flow of connecting passengers since Norwegian start the Low-cost transatlantic race.
This led me on a mission to interview 100 passengers on the inaugural flight (100 people is the basis of a representative survey).
|