Er det virkelig så mange luker?
Norge: Norwegian og Flyr øker frekvenser, starter evt ruter der
SAS har vært alene (og det er ikke mange stedene). WF konkurrerer allerede om de fleste regionale ruter, skaffer evt. flere jetfly
Danmark: Innenriks vil nok
DAT og Norwegian ta over det som er igjen av
SAS-flyvninger. Utenriks en kombinasjon av Norwegian og utenlandske selskaper, evt. en mini-
SAS opprettet av den danske stat for å ivareta strategiske interesser.
Sverige: Det landet det er mest spørsmål ved men likevel en konkurransesituasjon med Norwegian,
BRA og FR i innenriks-trafikk -- så vil tippe noe lignende som i Norge.
Mulig selskaper som
BRA og Flyr/Widerøe inngår allianser for å dekke forretningsreisende bedre.
Også en god mulighet for (ytterligere) utenlandske selskaper å komme inn, men det er ganske hard konkurranse allerede, så tviler litt på det -- og vil i så fall tro de er ute i tide for å kjøpe
SAS (eller restene av det) isteden.