Quote:
Originally Posted by Beechdriver
Helt greit det; men dersom jobben i SAS er såpass elendig at man foretrekker dagpenger i stedet for å fortsette i SAS, så får det bare være slik. Jeg tenker at jobb i et annet selskap er bedre en NAV, men det er noe enhver må bestemme for seg selv.
|
Quote:
Originally Posted by Herlov
Lindgren, leder for SAS Pilot Group, blir sitert på følgende i E24:
Hvis det er så enkelt, hvorfor gidder pilotene å bruke tid og krefter på en arbeidsgiver de mener er så håpløs? Da hadde jeg som SAS-pilot funnet meg noe annet for lenge, lenge siden.
Link: https://e24.no/naeringsliv/i/x8a3A8/...aftenposten.no
|
Quote:
Originally Posted by WF789
|
Quote:
Originally Posted by Beechdriver
Misliker du pilotjobben din i SAS, så søk i andre selskap som West Atlantic, DAT, Emirates eller Qatar Airways.
SAS-ledelsen har, slik jeg forstår det, tilbudt at alle SAS-flygere som ble sagt opp pga pandemien får jobb tilbake i SAS, kilde - DN:
Jeg forstår at pilotene har levert i de siste årene men det finnes ingen jobbsikkerhet mer i arbeidslivet, heller ikke i 'den skadinaviske modellen'.
|
Naa er jeg ikke pilot, men jeg har fulgt deres (Beechdriver, WF789 og Herlov) raad om «Misliker du jobben din, saa soek i andre selskap…» 3 ganger - min erfaring er at det er langt i fra bare, jeg haaper du og dere andre deler deres erfaringer om hvordan dette er lett og ukomplisert - det synes som om jeg har misforstaatt dette.
Selv har vi (ja min kone og jeg forlot
SAS) for groennere gress for omtrent rundt 25 aar siden, ingen av oss synes dette var lett og i motsetning til dere vil jeg aldri anbefale dette. Ja naa 25 aar senere har vi det bra, men det har ikke vaert «an easy ride» bak oss har vi mistet (maatte selge huset vi var i ferd med aa pusse opp, huset min oldefar bygget).
Vi er ogsaa heldige som ikke har dratt med oss barn i denne prosessen (disse prosessene) vi har bare gaatt i gjennom (misliker du jobben din saa bare «light versjon»).
Selv har jeg maatte jobbe paa et annet kontinent, det aa «oppnaa» United Platinum suger esel, skikkelig looser !! (Du aner ikke hva du mister av familie opplevelser foer du tester dette - men del gjerne hvordan du loeste dette og hvor jeg feilet !!).
Jeg har ogsaa tatt en jobb 5 timer flytid unna hjemme - tar gjerne i mot forslag paa hvordan dette kunne gjoeres saa mye enklere enn hva jeg opplevde - det jo som du sier «bare» - min erfaring er at dette Sucks !!!
Haaper dere 3 kan dele andre erfaringer - jeg ville aldri anbefale andre dette - om de har barn - men dere 3 maa jo ha dyp erfaring om hvor lett dette er !!