Quote:
Originally posted by MD11
En direkterute fra OSL vil jo automatisk tappe fra ARN og CPH. Dermed går vel vinninga opp i spinninga for TG.
|
Alternativet kan være å strekke enten
ARN eller
CPH ruta til
OSL. Det de kan oppnå med det er å ta hånd om passasjerene hele veien istedet for å dele inntekten med
SAS.
Men også her er det snakk om penger og ikke noe annet.
SKal de strekke ruten må de nok ha et ekstra crew til å fly rundturen, det påløper underveisavgifter og høye landingsavgifter(om ikke
OSL har noe incentiv da). Oppsiden kan være at de kan selge noen hundre "lokalbilletter" for å fylle opp den korte strekningen. Da jeg i min ungdom jobbet i TG på
ARN gikk ruta ned til
CDG og tilbake og det var ikke sjelden av vi hadde over 200 pax bare mellom
ARN og
CDG.
Vi kan jo bare håpe at det kan finnes en slik løsning for
OSL også om det ikke kommer noe nonstop istedet.