Quote:
Originally Posted by Bacardi
Jeg skrev jeg skjønte pilotenes krav, og jeg har god kunnskap om hvordan pilotene arbeider. Samtidig ser jeg at SAS-ledelsen med god grunn er desperate, og at de opp mot aksjonærene har sitt ansvar som krever handling.
Jeg ser kommentaren min kan misforståes. Med "gi seg nå", mener jeg å legge ned selskapet. Dersom de neste årene vil bestå av mer utflagging og konflikter, frem til all drift driftes av underselskaper fra utlandet tenker jeg en likeså kan gi ansatte muligheter til å flytte over til mer seriøse selskaper fremfor å godta dette. Når det gjelder akkurat denne konflikten, så tenker jeg at det er det pilotene nå indirekte gjør, som er bra.
Merker meg ellers kommentarene knyttet til eierskap i tråden, og finner de treffende. Anko & co gjør bare det aksjonærene vil - jeg forutsetter at de to hovedeierne er godt orientert om veivalget man har tatt her, og at de er klar over risikoen.
|
Enig. Skrev det jeg skrev for å nevne litt om hva man allerede gir som flygende i det selskapet, og likevel blir det krevd mer. Jeg sliter bare med å finne det anstendig å be om mer fleksibilitet OG nedgang i lønn. De fleste arbeidstagere jeg har snakket med tror ikke engang på meg når jeg forteller hvor mange helger man jobber på rad. Det går ikke bare ut over en selv, men mange har jo en ektefelle og noen barn hjemme, som alle er prisgitt din roster, og de kan heller ikke planlegge neste måned før den 15. i inneværende. Hva slags liv er det? I de fleste andre bransjer med turnusarbeid blir man godt kompensert for ubekvemme arbeidstider.