View Single Post
Old 20-06-2022, 04:15   #11
Futura
ScanFlyer Gold

Default Re: Norse åpnings tur til FLL og en uke i Sør Florida

Dag 2: Florida City til Key West.
Vi orket ikke å ligge å vri oss noe lenger da klokken var 05.00 så da stod vi opp. Vi begynte å pakke om bagasjen og legge det i det lille bagasjerommet, som kunne legges igjen der. Vi var til frokost rett etter 06.00 og kom av gårde rett før 07.00 Noen få hundre meter nedenfor motellet, tok vi av til venstre og kjørte Card sound road ned til Card Sound. Dette er bompenge vei. Dersom noe kjører der, pass på å ikke ha noe kjøretøy bak, så kan dere kjøre sakte over toppen av broen, der det er god utsikt. Vi stoppet ved inngangen til Dagny Johnson hammoc en liten nationalpark eller noe sånt. men fant ut at vi ikke gadd å gå inn. Så kjørte vi videre nedover Florida Keys. På Islamadora stoppet vi og så på noen som fisket. Vi handlet mat og litt alkohol og annet på en butikk på Marathon, så fortsatte vi til en liten boat ramp, der vi badet og spist Is, før vi fortsatte mot Key West. Etter litt leting fant vi Hotellet, Caribean House er ett gammelt hus 3-4 blokker øst fra Regnbue-fotgjengerfeltet på Duval streeet. Vi betaler ca 2400kr for ett dobbelt rom med frokost. Rommet er på ca 12kvm og er ny oppusset. Dette er ett av de billigste steder å bo i KW. Helt greit når man ikke skal være noe særlig på rommet. Rommet var ikke klart så vi gikk rundt i Key West. Vi var innom kjeglen på southernmost point, gadd ikke stå i kø så vi tok bilde fra sørsiden av den. Det er noe inni h...varmt, med høy luft fuktighet, så jeg fikk kjøpt meg en singlett og caps. Men nå føler jeg meg som en nykokt hummer. Jeg har i alle fall samme farge. Vi var tilbake på rommet i ett par timer, før vi dro ut. Vi spiste burger på Wendy's tror jeg det het. Eneste fast food kjede jeg har sett her i KW. Så gikk vi oppover Duval street. Jeg fikk kjøpt Key Lime Pai, som vi tok med til Malory square der den ble fortært. Der var vi i ca 2 timer, spiste pien og så på livet og utsikten, helt til solen var gått ned. Så gikk vi og så i t-shirt butikker på vei tilbake til Hotellet. Klokken er øyeblikkelig litt over 22 så nå er det på tide å legge seg
Futura is offline   Reply With Quote