View Single Post
Old 02-05-2022, 20:54   #93
LN-RTP
Aviator Extraordinaire

LN-RTP's Avatar

Default Re: Hoteller Gardermoen?

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Det får da være grenser for nevrotisme her, når man skal rekke et fly på ettermiddagen? Enten man starter i Asker, Oslo eller Lillestrøm, er det snakk om noe så dagligdags som en tur opp til OSL, og ikke en ekspedisjon til Sørpolen....
Haha, har du ikke hørt ordtaket: "Just because you are not paranoid, does not mean somebody is not out to get you".

Jeg er forsiktig av gammel vane, har pendlet med fly i mange år, rekker du ikke flyet kan det bli sparken og da kan det ta et år før man får en annen jobb.
Ikke mye Nav utaskjærs.

Engang skulle jeg ta Lan Chile fra Miami til Santiago for å overnatte, deretter ta et fraktfly tilbake til Miami. Lan Chile's 767 gikk i 21:00 tiden og langt etter rush tid, men jeg kjørte som vanlig fra Fort Lauderdale til MIA med veldig god margin. (Legger bestandig inn en time for punktering og et trafikk uhell)
Denne kvelden var det en stor ulykke hvor alle 4 felt sørover var stengt i 2 timer. Rakk ikke flyet, men flaksen holdt, samme selskap hadde en tur til i 23:00 tiden. Rakk den fint og fikk sete på J Class. Gullhår.

Hadde gullhår en annen gang, som fattig fly elev hev jeg meg på en pakketur fra Værnes til London i 1979, var vel 100 pund for fly og hotel i en uke.
Festet og feiret i Soho og den dagen flyet gikk til Værnes (Dan-Air B-111)
forsov jeg meg kraftig og kom ikke med bussen. Våknet lenge etter at bussen var gått og måtte hive meg i en taxi til en Tube, og kom på flyplassen til slutt.
Der var det tåke og alle avganger forsinket. Dermed rakk jeg flyet likevel og gikk ombord som en boss

Har dog brukt alle 9 livene og liker å ligge og dra meg i et hotell rom til et par timer før avgang. Derfor pønsket jeg på hotell på Gardemoen, men hvis det skal være både kostbart og vanskelig så trenger man ikke et rom ved terminalen.
Tar det heller på sparket senere, enda lenge igjen mye som kan skje med reiseplaner.

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote