View Single Post
Old 24-04-2022, 19:32   #22
WF-380
ScanFlyer Gold

WF-380's Avatar

USA Re: Roadtrip fra Las Vegas til San Fransisco, KLM og Delta

Onsdag 13. april 2022: Camarillo CA – Morro Bay CA

Etter en enkel hotellfrokost kjørte jeg tilbake til kysten der jeg var dagen før, og gikk hele veien opp til Mugu Peak noe som bare tok en drøy halv time. Dette er utsikten nordover.

Og sørover i retning Malibu så det slik ut.

Etter den lille fjellturen kjørte jeg tilbake til hotellet, sjekket ut og la i vei nordover. Stoppet for lunsj på Red Robin i Oxnard.

Om ettermiddagen kom jeg fram til Morro Bay.

Sjekket så inn på Best Western San Marcos Inn i Morro Bay. Havutsikt koster penger, og dette ble turens dyreste hotellrom på over 200 dollar for ei natt. Men hotellet var veldig koselig og utsikten storslått så jeg syntes det var vel anvendte penger.

Badet på BW San Marcos Inn.

Jeg gikk så en kveldstur ut til klippen i den sterke vinden som hadde blåst sand fra stranda over gangveien. Klippen er et fuglereservat så den kommer man seg ikke opp på.

Dette er Morro Bay sett fra klippen. De tre høye pipene er fra et gasskraftverk som ble nedlagt i 2014.

Solnedgangen nøt jeg fra hotellrommet. Klippen er en av flere vulkanske plugger i dette området kalt «nine sisters», de andre ligger litt lenger fra havet og kan bestiges.
WF-380 is offline   Reply With Quote