View Single Post
Old 27-03-2022, 19:34   #4
Orbiter
ScanFlyer Blue

Orbiter's Avatar

Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Air France

I november så bestilte jeg en billett OSL-CDG-MSP-LAS med AirFrance/Delta via AirFrance sine websider, reisen er i Biz hele veien, utreise 8.juni.

Nå har imidlertid Delta kansellert og satt opp ny rute MSP-LAS, i praksis går flyet 5min senere fra MSP og kommer 3min senere til LAS, men lurer på om det har fått nytt rutenummer. DL879 avg 15:55 fra MSP er den nye ruten, men den heter ennå AF2664 hos AF.

Det som imidlertid har skjedd er at Delta har dyttet oss fra Buisness til Economy. Jeg har snakket med AF flere ganger på telefon. De kan tilby meg å fly dagen etter i Biz hele veien, og jeg kan få pengene tilbake for billetten min, men de sier at det er ikke Biz billetter tilgjengelig på DL879 så jeg må fly Economy. Har også snakket med Delta på telefon, men de sier at det er AF som har utstedt billetten så de kunne ikke hjelpe meg.

Er dette noe jeg bare må finne meg i? Vi er flere som flyr i lag på samme billett, og å bytte til dagen etter er uaktuelt. Så pr nå er vi i Eco, billetten er uforandret, og vi kan ringe tilbake til AF for å høre "om det blir ledige plasser i Biz", da kan de kanskje flytte oss opp igjen. Etter det jeg ser har vi bookingklasse J, om det har noe å si.

Last edited by Orbiter; 27-03-2022 at 20:11. Reason: Tok med dato for utreise
Orbiter is offline   Reply With Quote