View Single Post
Old 06-10-2006, 00:26   #8
TUC
Escaping the blue box

TUC's Avatar

Default Re: Norwegian er skuffet

Jeg er både enig og uenig med dere, gutter (og jenter!)

Det er klart at en såpass fersk gjeng må få litt tid på seg til å komme seg inn i rutiner og så videre. MEN; DY har ikke inngått avtale med 'de nye folkene'. De har inngått avtale med Northport, et stort og anerkjent handligselskap. Og NP har sagt de skal levere varene, ikke til uka, ikke neste måned, men nuh. Alle vet at når man bygger opp noe så stort helt fra bunnen av, trengs det tid til å få rutiner og lærdom til å sitte ordentlig, men akkurat det tror jeg DY skiter i, for NP har som sagt inngått en kontrakt. Den sier nok ganske nøyaktig hva som skal leveres, og om det så er apekatter og esler som skal gjøre arbeidet, er revnende likegyldig, så lenge alt blir gjort i henhold til AVTALEN.

Det jeg er aldri så lit imponert (og ganske skremt) over, er at angjeldende handligselskap har ansatt, er det 180 personer? -Rett fra gata! Så og si INGEN har erfaring med dette, med noen hederlige unntak, selvfølgelig. Var jeg oppdragsgiver, ville jeg synes det var temmelig frekt å sette folk til jobben, som man MÅTTE vite ikke ville kunne gjøre jobben ordentlig til å begynne med. (Til dere i Northport, jeg mener ikke at dere er teite eller noe sånt, dere mangler bare sårt tiltrengt rutine og kompetanse -og en del utstyr)

En annen ting -da jeg begynte i BU, og senere SGS, jobbet jeg med folk med erfaring, som kunne gi meg de tipsene og den lærdommen noen få ukers kurs ikke kunne gi. Masse små ting, som f.eks at man aldri måtte kjøre brua på en BU-maskin før antikollisjonslyset var slått av, hvilket gjorde at den dag i dag sitter det i ryggmargen å holde et øye med den lampa... Dette, og MASSEVIS av andre småting, har betydd minst like mye for utøvelsen av jobben som kursene har gjort.

Ble litt lengre enn jeg hadde tenkt, dette; men hovedpunktet er altså at jeg mener Northport har det fulle ansvaret for å opprettholde sin del av kontrakten. Det kunne de kanskje fått bedre til tidligere med en annen ansettelsesstrategi (Riktignok sparket våre venner i LFF ganske effektivt bena vekk under masse Servisairfolk...)