Minnesmerke for soldater drept i den "Ukrainsk-Russiske krigen"

Utsikt fra hotellrommet

Også fra hotellrommet

Løshunder
Novovolynsk er en liten by, nærmest "landsby" etter Ukrainsk standard, til tross for 53.000 innbyggere. Den er også en "ny by" da den ble etablert for kullgruvedrift i området.
Videre ble begge kveldene tilbrakt med min kones besteforeldre. Dette var noe som gjorde sterke inntrykk når de fortalte om oppvekst og levekårene de hadde opplevd. Fra forvisning til sibir siden de var for velstående til familiemedlemmer som forsvant i natten etter å ha hjulpet sovjetiske soldater med å finne frem.
Det var også noe som virkelig fikk meg til å innse hvor godt vi har det. I tillegg til å lære mye om et svært korrupt system (eieren av det største huset i hele nabolaget er grensevakt, noe som ikke betaler godt).
Bildene under er lagt ut med tillatelse av alle som er avbildet.

Vakthunden som bor på låven. Noe som gjør meg vondt som den hundeelskeren jeg er, men som er svært vanlig der.

Middag og godt tilbehør.
Det var travle dager, men innholdsrike. Vi hadde fått tak i transport fredag morgen tilbake til Lviv klokken 10.30 nok en gang med BlaBlaCar. Denne gangen en svær varebil med to seter uten setebelter baki.
Det var fint å få se samme kjøreturen i dagslys, og jeg innså virkelig hva for en gigantisk jordbruksnasjon Ukraina er!
Samtidig er det utrolig mange kontraster når splitter nye biler passerer hester med kjerrer langs veien i småbyene. Jeg fikk dessverre ikke tatt noen bilder fra denne turen.
Tilbake i Lviv hadde vi 3 timer å slå ihjel før vi skulle ut til flyplassen. Vi ble sluppet av ved et kjøpesenter hvor vi blant annet skulle kjøpe en koffert (en ble for lite for hjemturen).
Håper dere holder ut all teksten min
Fortsettelse følger!