View Single Post
Old 02-10-2006, 14:12   #27
TheDane
ScanFlyer Blue

Default Re: CPH gør status efter Routes konferencen i Dubai

Quote:
Originally posted by PP

Quote:
Originally posted by TheDane

For at komme lidt mere tilbage til emnet. Nogle "pålidelige rygter" eller spådomme omkring hvilke langruter der er på vej til CPH. CPH lufthavn nævner både at det er nuværende operatører der forventes udvide og nye der er på vej. Nogle allerede fra sommerprogrammet næste år.

Mine bud er bl.a.:

Meget sikker på:
SAS - Hong Kong
Emirates - Dubai

Usikker på:
Air Canada - Toronto

Meget usikker på:
Shanghai Airlines - Guangzhou/Shanghai
United Airlines - San Fransisco
SAS - Rio/Sao Paulo
Hej TheDane - fornuftig liste. Det passer meget godt med de rygter som går rundt.

SK til Hong Kong forventer jeg vil ske såfremt de tager de mange gange nævnte AC maskiner.

EK til DXB sker helt sikkert i 2007 - det er kun et spørgsmål om hvornår på året den startes op.

AC til YYZ - rygtet om Air Canada er blevet lidt "koldt" på det seneste. Så ved ikke helt hvad der sker og jeg tvivler nu på en tilbagekomst i 2007.

Shanghai Airlines - det rygter er tilsyneladende iskoldt! Men andet er i gang på kina fronten.

UA til SFO: Har jeg ikke selv hørt om - hvor har du hørt det? Tvivler på at SK vil tillade UA at gå ind på denne rute og jeg tvivler også på det er noget UA selv er intereseret i.

SK til GIG/GRU ser jeg som usandsynligt. Selv som medlen af *A og SK codeshare havde VARIG ikke de store volumer til Brasilien. Denne rute levede i høj grad pga. fragt.

Derudover vil det ikke komme bag på mig (som tidligere nævnt) hvis DL går ind på JFK-CPH allerede fra sommeren 2007.

Et andet rygte er at US Airways kigge på PHL-CPH i tillæg til PHL-ARN.

I alt i alt er der jo altid mange rygter - nogle fra mere pålidelige kilder end andre. Vi må vente og se hvor mange af dem som bliver en realitet.
UA og SFO rygtet er godt nok lidt gammelt. Men ved med sikkerhed at UA længe for nogen tid tilbage kiggede på denne rute. Men blev holdt hen af SAS som selv ville starte og så efterfølgende pga 11 sep. annullerede og igen bagefter holdt UA hen med at de snart ville starte.

Men hensyn til GIG/GRU er dette mere et gæt. Men ved fra kilder i SAS at SAS faktisk regnede en del på denne rute, lige efter VARIG's krak.
TheDane is offline   Reply With Quote