Quote:
Originally Posted by Polaris
Dette sammen med en stor gruppe nylig omskolerte fra Boeing til Airbus gjør SAS nå til et for meg relativt uattraktivt flyselskap å fly med.
|
At
SAS har faset inn erfarne piloter (mange av de med Airbuserfaring fra før) fra B737 til A320, er ytterst lav sikkerhetsrisiko. Alle flyselskaper i verden omskolerer piloter kontinuerlig til nye flytyper. Fra F50->B767->B737->A320->A330 som enkelte kollegaer har vært igjennom i ulike grader.
Den virkelige sikkerhetstrusselen er det giftige arbeidsmiljøet som Richard Gustafson, Lena Røkaas og Simon Pauck Hansen har skapt. Det er ingen forskjell på å fly Ryanair og
SAS. Ryanair er i det minste ærlig med de ansatte om hvilken behandling som venter dem. Sykefraværet i
SAS har eksplodert. De sparer kanskje noen kroner på å omorganisere de ansatte, men kostnadene fra korttidssykefraværet skyter opp i andre delen av regnskapet pga denne krigen.