Ser man tallene fra Avinor for uke 32 gjør jeg meg følgende betrakninger.
- Innhentingen totalt sett virker ha stoppet opp
- Fallet i ferietrafikken, har ikke blitt kompensert med vekst i "hverdagstrafikken"
- I fjor begynte trafikken falle betydelig fra uke 33 når skolen startet, så får man se om det gjør det i like stor grad i år
- For
OSL og Avinor totalt, var det en merkbar nedgang i innenriks: men for
BGO/
SVG/
TRD var det en oppgang i innenriks trafikken sist uke, dog var den lavere enn samme uke i 2019, hvilket kan tyde på at litt av "hverdagstrafikken" er tilbake. Dette manglet i 2020
-
BGO hadde 10% flere innenrikspassasjerer i år enn samme uke 2019. Dog mistenker jeg det skyldes 2 ting og ikke nødvendigvis en friskmelding av markedet: Widerøe har økt hub-trafikken via
BGO og det var fortsatt brukbart med Norgesferie-trafikk til/fra Bergen