Tydelig at DY og SK prøver å melke markdet litt før Flyr åpner
TRD og
BGO. Minstepris for DY til
TRD er frem til flyr åpner 699, og med +-pakken 839, så med andre ord koster oppgraderingen til vanlig 140kr, men når Flyr kommer inn dumpes prisen til 299 og oppgradering koster bare 50kr. Samme hos SK, 899 før flyr kommer, og 499 som minstepris fra datoen flyr åpner
TRD. Prisene til DY og SK her før flyr kommer inn er vel omtrent på samme nivå som før korona.
Flyr starter derimot med en introduksjonspris på 321kr.
Prisen på spesialbagasje hos DY har ihvertfall sunket. Betalte 440 for ski opp til
TOS i oktober i fjor, nå koster det 350.
Konkurranse funker, og der er tydelig at duopolet mellom SK og DY har gjort at de begge har tjent gode penger på norsk innenriks. Spørsmålet er bare hvilket nivå de tre aktørene må legge seg på for at de alle skal kunne tjene penger, slik ihvertfall FS og DY holder på nå kan ihvertfall ikke være lønnsomt i lengden.