Quote:
Originally Posted by DCHalvorsen
Jeg tror nok ruten BGO- SVG - uansett hvem som flyr - har sett sine beste dager. Det er jo en rute som til de grader betjener oljerelatert virksomhet. En ting er de som skal videre til skip og plattformer, en annen ting er all kontortrafikken mellom hovedkontorer og avdelingskontorer i Bergen og Stavanger. Her kan det vel og være snakk om delvis arbeidspendling i en del tilfeller.
I ferietiden er det jo et helt annet bilde som tegner seg. Tirsdag 7. august 2018, for eksempel, hadde DY en avgang og SAS fem (WF ingen). Og da fløy SAS utelukkende med CRJ9.
Mye av kontortrafikken blir ganske sikkert stilt om til videokonferanser der det ellers dreier seg om rutinemessige møter mellom folk som kjenner hverandre godt.
|
Nå er det vel utvilsomt Haukeland med pasientreiser som er den største enkeltkunden på denne strekningen, selv om oljebransjen er større med alle firmaene samlet.