View Single Post
Old 20-06-2021, 11:40   #5
LN-HFH
ScanFlyer Gold

LN-HFH's Avatar

Default Re: Widerøe med 9x daglig BGO-SVG

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Min hypotese er da et Widerøe nå går rett i strupen på SAS her.
Enig i den, og dette bekrefter jo bare min hypotese som jeg har sagt tidligere om at tiden der WF og SK hadde et rosenrødt forhold og samarbeidet svært tett er forbi. Er jo flere eksempler som bekrefter dette, deriblant i forhold til ground handling og at WF går sterkt inn på ruter hvor SK har vært sterke, som denne.

DY og WF sitt foreløpig begrensede samarbeid har nok også stjålet en del pax fra SK. på WF sine sider kommer ofte kombinasjoner med WF og DY billigere ut enn WF og SK, men de dyttes alikavel langt nedover på listen, kanskje fordi det er lagt inn en koding om at SK skal komme opp øverst...

Blir litt på siden av tråden, men jeg tror nok enten DY eller Flyr kommer til å innlede et svært tett samarbeid med WF for å differensiere seg fra den andre, hvem det blir blir spennende, men det kan bli et viktig differensieringspunkt for å skille seg ut. Skjer dette vil nok det også bli lite populært hos SK.