Quote:
Originally posted by Flaps40
Resultatet er vel at en del av rutene etterhvert overtas av andre selskaper i SAS familien, som Spanair, AirBaltic, Estonian etc med lavere cost level enn SK.
|
Nei.
SAS har lyktes med å sette de tre landenes kabinforeninger opp mot hverandre og fått lavere kostnader fra SE og NO,men IKKE DK.
CAU har ikke veket en tomme eller bidratt med noe som helst i det hele tatt når det gjelder "Turnaround 2005"! Det er dette
SAS vil til livs.Dette er også grunnen til at den svenske kabinforeningen har raslet med sablene i det siste.De har ofret aller mest og vil gjerne ha noen forbedringer.
At det skal være andre selskaper i gruppen som skal ta over,vil også ramme pilotene.Vi har inngått en avtale med
SAS om at all ekspansjon skal tilfalle
SAS Airline,og at ingen ruter som vi flyr nå,overlates til andre.Det vil i så fall være et avtalebrudd.Så der har
CAU intet å frykte.
CAU er kun interessert i innsparingstiltak dersom det gavner dem.Ref. bemanningsreglene i kabinen på langrutene.Det var ikke måte på "krokodilletårer" fra
CAU da de hevdet at det ville spare
SAS for mange penger dersom ikke de norske og svenske kabinansatte fikk fly langruter.At langrutene i fremtiden kun vil bli fløyet med dansk kabin for fremtiden var selvfølgelig en bonus for de danske.Hele sjelen med det skandinaviske konseptet og ånden er i ferd med å bli ødelagt takket være
CAU.Nordens jøder!