View Single Post
Old 14-12-2020, 00:32   #20
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Bare for å avklare: Det var ikke noen begrensning av toppfarten som sådan fra Audis side (ref dagens fartssperre på 250), det var rett og slett at bilen ikke gikk fortere. Men med dieselmotor og permanent firehjulsdrift synes jeg det var helt innafor. I hvert fall frem til den jæ..la BMW’en kjørte forbi.

Når det gjelder Futuras venstrefilkjøring er det bare en ting å si: Fløtt deg! Man skal aldri bli liggende i venstrefeltet, hverken i Tyskland eller andre steder.
Du har rent praktisk også rett i det!! I StVO defineres det slik at man kun skal ligge i venstre fil ved forbikjøring. Ellers skal man rett i høyrefila. Onkel Polizei kan ta deg på det, selv om han rent praktisk heller sjeldent utfører det pga skjønn. Mannen min har lært meg at hvis jeg kan telle til ti uten å ha kjørt forbi noen så har jeg ligget der for lenge. Mange både skrevne og uskrevne regler man ikke alltid kjenner til som ausländer... Men med mange års pendling og diverse jobboppdrag med diverse leiebiler har gitt mange erfaringer.

Forøvrig helt enig i din damalige tanke om diesel og permanent firehjustrekk. Det ER fett! DieselV6-motoren på vår A6 quattro competition har derimot 326hk så den hoster opp noe mer enn den 2000-modellen din den gang da
Polaris is offline   Reply With Quote