Jeg etterspør selv hvilke andre flytyper i samme klasse som finnes, hvorfor spør du da meg om jeg kan nevne noen? Forvirrende spørsmål fra din side

Det er jo nettopp fordi de skriver "ett av" at jeg lurer på hvem de andre i klassen er, slik at man kanskje forstår hvorfor vedkommende ytrer denne påstanden.
Min personlige mening er at det framstår som et merkelig og selvmotsigende "salgsargument", da undertegnede som passasjer ombord i flyet aldri har opplevd verre skrangling, lydnivå, dårlig beinplass, for ikke å snakke om å klatre inn i flyet med stige omtrent, på noen annen flytype. Og jeg har flydd Dash 8-100,-200,-300, Twin Otter, Dornier 228(NG vel og merke) og BN-2 Islander. Alle i rutetrafikk. Så vel som
ATP, SAAB 2000 og Dash 8-Q400. Man kan jo velge og vrake litt i hvem som hører til i klassen, fryktelig mange flere små propellfly som fjerter rundt i Europa kommer jeg ikke på, med unntak av diverse Airvans og det der tsjekkiske (?) tomotors flyet. Uansett hvem - alle opplevdes som bedre enn SAAB 340.
Men liker prosjektet og Gotland godt, bare synd at valget av flytype gjør at jeg definitivt heller setter meg på ferga eller bruker et annet flyselskap.