Neste ut var en helt ny 737-600, som ble satt i trafikk bare 5 dager før jeg tok dette bildet. SE-
DNU "Unn Viking" ble levert som innenriksversjon og fløy i Norge og Sverige før det ble satt på bakken omtrent når
SAS Braathens ble startet opp, og sammen med SE-
DNT ble disse de to første 736 som forlot
SAS flåten, SE-
DNU ble G-CDKT hos Flyglobespan i mai 2005, fikk deretter en kort tid som SU-
MWC hos Midwest Airlines, og så var det skraping i Kemble alt i 2010.
SAS B737-683 SE-DNU at ENGM/OSL 21-05-1999 by
Ole Johan Beck, on Flickr
Så kom en ny BU-rute fra Sotckholm, denne gang SE-
DUD som enda ikke hadde fått Malmö Aviation titler
Braathens Malmö Aviation SE-DUD at ENGM/OSL 21-05-1999 by
Ole Johan Beck, on Flickr
Neste ut var Braathens nyeste fly, LN-
TUG "Ingerid Svensdatter", som hadde ff på dagen en måned før jeg tok bildet! Og igjen et fly som ble satt i produksjon før halen var ferdig. (litt som noen hvithaler et tiår seinere..). LN-
TUG ble ikke lenge i Braathen, fløy fra 2002 som VH-VBX, og fra slutten av 2004 som B-5092. Ble skrapet tidlig i 2014.
Braathens B737-705 LN-TUG at ENGM/OSL 21-05-1999 by
Ole Johan Beck, on Flickr
Tar med et bilde til av Makedoneren som kanskje hadde
OSL som sin første eller andre flight, merket som "Subsidiary of Olympic Airways"
Macedonian B737-46J SX-BMA at ENGM/OSL 21-05-1999 by
Ole Johan Beck, on Flickr
Enda en BU flight: Det første 735 som ble malt om i 1998 var SE-
DUT, og i april 1999 ble flyet tatt inn i den norske BU-flåten som LN-
TUX "Magnus den Blinde"
Braathens B737-548 LN-TUX at ENGM/OSL 21-05-1999 by
Ole Johan Beck, on Flickr
Så en gamle klassikker, Aeroflot med Tu-154M RA-85647 som gir gass, den er her så vidt passert midten i livet, ble tatt i bruk i 1988 og skrapet i 2009.
Aeroflot Tu-154M RA-85647 at ENGM/OSL 21-05-1999 by
Ole Johan Beck, on Flickr
SAS var i fargeskifte, og en og annen nymalt del kom til på noen fly etter hvert.. Her taxer MD-87 LN-
RMY ut for avgang mens
LOT taxer inn etter an
SAS MD-87 LN-RMY at ENGM/OSL 21-05-1999 by
Ole Johan Beck, on Flickrkomst i bakgrunnen.
Lufthansa har hatt ca samme avgangstid på formiddagsavgangen til Frankfurt i mange år, her er D-AIPH "Münster" som ble tatt i bruk i 1990 og ble tatt ut av bruk i mars i år og står nå lagret i Spania. Kommer neppe tilbake i bruk etter 30 år for Lufthansa.
Lufthans A320-211 D-AIPH at ENGM/OSL 21-05-1999 by
Ole Johan Beck, on Flickr
SAS MD-90 har nettopp landet og viser oss hvorfor
SAS flyttet flaggene tilbake til flykroppen sammenliknet med MD-80. SE-
DMF fikk knapt 10 år i
SAS.
SAS MD-90 SE-DMG at ENGM/OSL 21-05-1999 by
Ole Johan Beck, on Flickr
Så en Finnair ankomst med MD-83 OH-
LPD som hadde ca 10 års fartstid for AY
Finnair MD-83 OH-LPD at ENGM/OSL 21-05-1999 by
Ole Johan Beck, on Flickr
Antakelig det eneste bildet jeg fikk tatt av to Color Air fly samtidig, dessverre ikke identifiserbare, men jeg tror at det er C-COLE klar for avgang, og G-COLB som venter. Jeg visste nok at det ikke var mange bilder igjen på filmen og Color Air var på dette tidspunktet daglig å se, derfor tok jeg ikke flere av den avgangen...
Color Air at ENGM/OSL 21-05-1999 by
Ole Johan Beck, on Flickr
Fortsettelse følger....