Quote:
Originally Posted by BU662
Anta vi en contribution margin CASK på 0,5 NOK og en direkt distance OSL- BGO på 330km som vi generøs runder opp til 500km flydd distanse, så koster denne flygning OS LBGO under streken 0,5*500*186 <~ 50.000 NOK.
Med 120 Pax skulle man klare å komme seg over 50.000 NOK inntekter...
Denne contribution margin kalkulasjoner har likelvel limits. Men for enkelt-betrakninger er det grei vs hva skjer dersom man ikke gjøre dette og flyet blir stående.
(Dersom det finnes seg interesse, så kan jeg utdype dette nærmere i en eget tråd)
|
Ser man på feks
SAS sine avganger
OSL-
BGO neste fire uker, finner man noen avganger til 949,- , masse avganger der billigste billett koster over 2000kr (typisk fram til pinsen) og en god del fullbookete fly. Blir ikke overrasket hvis snittprisen ender på godt over 1500kr pr billett, dvs rundt 200 000 på en ”fullbooket” avgang med 120 pax.
Hvis DY velger å prise seg annerledes så tja, be my guest.