View Single Post
Old 18-05-2020, 19:27   #8
DCHalvorsen
ScanFlyer Silver

Default Re: Luftfart, varige endringer - eller bare en overgangsperiode?

Jeg tenker så lenge viruset ikke er under kontroll og så lenge ikke flertallet av de som er ute og reiser er vaksinert, så vil den globale reisevirksomheten stå under nøye kontroll. Og kanskje vil for mange reiselysten heller ikke være den største. Å drømme om det er en ting, men å gjøre det...

Selv kan jeg bare se det hele utenfra, som reisende. Jeg skulle hatt tidenes flysommer i sommer, satt ny rekord på antall legs. Nå er alt kansellert. Siden billettene ikke var så dyre, kommer jeg heller ikke til å søke refusjon. Pengene kan flyselskapene ha. Nå sitter vi her i familien og tenker på at Trondheim må være en fin by. Skal vi ta toget eller elbilen - hvor skal vi bo underveis? Jeg har alltid tenkt at Norge er et dyrt og kjedelig ferieland, men det fylles jo opp av utenlandske turister hvert år som har råd til å være her.

Jeg er og blant dem som fra tid til annen må opp grytidlig om morgenen, fly til Oslo og være på kurs en dag eller to. Nå ser jeg hvor fint nettmøtene fungerer så lenge antall deltakere er håndterlig.

Både for arrangører og deltakere kan nettmøter bli den nye normalen. Arrangørene sparer masse penger på reiser og diett, deltakerne kan ha normale arbeidsdager hjemme og slippe en stressende transportetappe i for- og etterkant - som for mange inkluderer fly. Ja, så går man jo glipp av buffetlunsjen, hotellmiddagen hvor alle spiser det samme og barrunden etterpå - men sistnevnte gir jo bare en meget dårlig start på kursdag 2 - for noen.

Det skulle ikke undre meg om vi faktisk flyr litt mindre i årene som kommer, covid-19 eller ikke

DCHalvorsen is offline   Reply With Quote