Quote:
Originally Posted by Tally-Ho
---
Det er en veldig lang vei igjen å gå, for DY. Det spørs jo hvordan du regner på dette? Med over 60 milliarder i gjeld (før ny-emisjon), og med kun 7 fly i drift av totalt rundt 160, så er vel ikke engang 5.000 kr pr. billett i nærheten av å dekke de faste og variable kostnadene i firmaet, og der ligger det en alvorlig utfordring. Hvordan skal DY komme ut av dette?
|
Det er nok ikke bare DY,
SAS er vel i enda mer trøbbel nå med høyere faste kostnader og gjeld og sannsynligvis dårligere leasing dealer.
De 5.000,- er kun for å dekke de faste kostnadene DY har med 7 fly pr idag, de variable kommer i tillegg.
Så i praksis - som du sier - vi snakker langt over 5k for en t/r billett for å gå i null slik situasjonen er idag med hele organisasjonen
på sparebluss. De faste kostnadene vil jo også begynne å øke kraftig etterhvert som aktiviteten en dag øker.
Klarer ikke å se hvordan hverken DY/SK skal komme over seg over kneika og få nok fly i luften med høy nok loadfactor
til at man klarer seg på egenhånd uten at staten kommer på banen med nye midlertidige tiltak.
Charter til utlandet er kanskje et sted å starte når det åpner litt mer