View Single Post
Old 16-05-2020, 23:21   #780
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 7,616
Default Re: Coronavirus - konsekvenser for flytrafikken (kun direkte flyrelaterte poster!)

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Alternativt er at dere begynner med revenue management.

Edit:
Litt kjøtt på benet. Det er utrolig lite avganger for øyeblikket. Sjekket et par ruter mandag og tirsdag DY ligger på 1/3 av prisen til SAS. Likevel klager du på lave marginer. Hvem er det som skaper lave marginer? Det er jo selvsagt de som setter prisene hos dere. Pris produktet deres riktig, så kanskje dere klarer å følge FHi sine anbefalinger og tjene penger. Som kjent er det alltid lett å skylde på noen andre for eigen elendighet.
Til info så har både SAS/Norwegian/Widerøe for mange pax på flere av sine avganger, som ellers vil bli kastet av... Ingen flyselskaper deler heller ikke ut ¨denied boarding¨ og heller ikke CARE da dette er noe som er utenfor deres kontroll påført av staten. Staten har siden de satte minimumskrav på antall på avganger på de bestemte strekningene innenlands, ikke øket bevillingene i støtte da de kuttet det lille grunnlaget flyselskapene hadde for å tjene noen som helst penger/gå i null. Inntil staten går inn å betaler for ekstra seter->ekstra fly, vil ikke noen av flyselskapene sette opp et eneste ekstrafly (med mindre det er noe spesielt).

Har man ikke lyst til å være med på den ¨fulle¨ avgangen har man kunne valgt helt gratis å bli booket om til et annet ledig fly der det er plass til alle. Alle passasjerer har FØR de gikk ombord på et fly som nå er ¨fult¨ fått SMS/Mail fra flyselskapet om at flyet har flere pax en det som nå er redusert seteantall, men ¨Nei, noen andre får gå av flyet, jeg skal reise uansett¨ er tydeligvis innstillingen, ikke at den er noe nytt for Covid-19, den kjenner vi godt til fra før (¨Meg-MegOgMeg-bryteren¨).

Last edited by Trdfly; 16-05-2020 at 23:26.
Trdfly is offline   Reply With Quote