Quote:
Originally Posted by 73H
Du kjenner sikkert til marginene i luftfarten, så å late som at det bare er å sette opp et ekstra fly tar jeg ikke veldig seriøst. Jeg er permittert fra min jobb i dag, så flere fly hadde vært fint. Det må samtidig være bærekraftig. En penalty på 33% av setene ombord er ikke bærekraftig dersom det ikke kompenseres.
Suverent om regjeringen vedtar dette som en lov, så kan man om ikke annet selvsagt forvente kompensasjon på tilsvarende antall seter som staten ønsker å kjøpe fri på tvers av alle faglige vurderinger og råd... Staten kan med andre ord belage seg på å kjøpe 63 seter pr flytur for en DY maskin.
Alternativt så er det fullgodt om regjering og Storting for en gangs skyld begynner å høre på fagfolkene rundt seg. Gang på gang skal regjering eller storting være betydelig mer restriktive enn fagfolkene anbefaler. Fortsetter det slik så vet man iallefall hvem man ikke skal stemme på ved neste valg!
|
Alternativt er at dere begynner med revenue management.
Edit:
Litt kjøtt på benet. Det er utrolig lite avganger for øyeblikket. Sjekket et par ruter mandag og tirsdag DY ligger på 1/3 av prisen til
SAS. Likevel klager du på lave marginer. Hvem er det som skaper lave marginer? Det er jo selvsagt de som setter prisene hos dere. Pris produktet deres riktig, så kanskje dere klarer å følge FHi sine anbefalinger og tjene penger. Som kjent er det alltid lett å skylde på noen andre for eigen elendighet.