Quote:
Originally Posted by Alpha
Fungerer ikke slik lenger. Ingen stoler på FAA mer så andre luftfartsmyndigheter kommer til å gjøre egne undersøkelser. Men det er mulig at Europa holder for resten av verden så om EASA også godkjenner så kan Max være klar for verden.
Forøvrig sliter Boeing mer enn noensinne. Corona-situasjonen kommer sannsynligvis til å gi flere konkurser i flybransjen som er krise for Boeing som strengt tatt hadde nok å slite med fra før med utsettelser på 777-X, dødsflyet MAX8, masse uoppgjort etter trøbbel med Dreamliner, osv.
Så kan man si at Boeing er "too big to fail" og at staten vil redde dem. Men USA sliter massivt med viruset og mange bransjer trenger redning så det kan hende det ikke finnes nok midler og insentiver til å redde Boeing. Og ryker Boeing, hva da med Norwegian som har mye utestående etter alt trøbbelet Boeing har gitt dem.
Skyene er mørkere enn noensinne...
|
Jeg er 100% enig at
FAA har store troverdighetsproblem problemer og mangler inspektører, men når Boeing nå tilbyr svært gunstige førtidspensjons ordninger er det nok mye meget god kompetanse som blir tilgjengelig.
Ja som andre land sliter vi også med Covid 19, men det er store forskjeller mellom delstatene - her Washington som var
EPI senter i USA i starten, var Guvernøren meget tidlig ute med tiltak som nå viser seg å virke. Klart det hjelper at en meget høy andel av oss kunne starte hjemme kontor fra en dag til en annen, men vi er også endel av USA’s økonomiske maskin (rundt 65% av USA inntekter skapes her på vest kysten (California står for 55% alene - Los Angeles County er større enn Saudi Arabia !) og i meget stor del av dette er det Business AS Usual.
Ja det blir store utfordringer for Boeing på den sivile siden, men den idiotiske militære oppbyggingen vil sikkert forsette som og vil kanskje vokse.