Thread: Søndag på Ris
View Single Post
Old 15-03-2020, 06:48   #2
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: Søndag på Ris

God søndag fra Japa... eh... hjemmekarantene. Skulle vært på uglesett retur fra Kamakura nå, men avbestilte helgeturen i siste liten og sitter nå istedenfor i hjemmekarantene. Ja, hjemmekrantene for å ha besøkt småbyen Colchester hvor de ligger så langt etter at de knappt har hørt om Corona. Det ble altså ikke bambus-skog og japansk slott med kirsebærblomstring denne helgen. Måtte klare meg med japansk toalett med spyl og føn som jeg er en av få som har i Norge. Importøren slo ikke helt gjennom med sin reklamestrategi som gikk på at man skulle spare penger på toalettpapir. Det hadde muligens vært en taktikk som ville slått bedre ann i disse dager.

SAS tilbød meg faktisk å booke om "kostnadsfritt" som betød å betale inn ekstra 210% av det jeg allerede hadde betalt for turen og heller oppleve japansk blomstring på høsten. Det var ikke særlig forlokkende så jeg valgte heller å se hvor mye jeg vil klare å få tilbake av det som jeg hadde betalt. Har 10 andre turer som er booket fremover så det blir antagelig å avbestille flere turer. Har blandt annet booket en ny rekord som er 4 helgeturer på rad hvorav én til Etiopia. Om jeg må bruke reiseforsikring for å få tilbake penger så vil de antagelig stusse litt over bookingene mine.

Så her sitter jeg med lett forkjølelse og titter ut på regnet i tiggerstaden og tur ut frister ikke så mye så jeg kan godt vente til karantenen er over i kveld. Før det blir det Corona minutt for minutt i alle kanaler.

Ha en god en alle som har fått reiseplanene til å gå i dass.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	vindex.jpg
Views:	878
Size:	183.1 KB
ID:	48578  

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote