View Single Post
Old 13-02-2020, 06:30   #3
Futura
ScanFlyer Gold

Default Re: Glad torsdag fra Ris

God morgen fra Lommedalen. Jeg har ligget og dratt meg i senga ett par timer, men nå har jeg kommet meg opp og fått fyr i peiser og ovner, både oppe og nede. Det var 8 grader i kåken da svigerfar var innom i går morges. Han fyrte opp i peisene og satt varmepumpen på 20 grader. Da vi kom hjem kl 20, var det 14 grader, nå er det 17 og om noen timer kommer vi forhåpentlig opp i 20. Kona skal kjøres til T-banen 08.30, da hun skal på møte på Ullevål Stadion kl 10, så får jeg bedrive litt hjemmekontor, samt holde fyr i peisene. Så snart det lysner må også ved taes inn.
Gårsdagen var egentlig ganske hendelsesløs, Vi tok taxi til DXB, passerte ett stort reklamebilde av Trolltunga på veien. Taxi sjåføren trodde ikke det var ekte.
Sjekket inn sekken og fikk seter 9 A og B og gikk gjennom passkontroll og sikkerhetskontroll, så rett opp på McDonalds der vi tok hver vår store meny. Vi satt inni kroken der man har fin oversikt over flyplassen. Det jeg tror var LN-NHB skulle til Stockholm og vi fikk en annen helltløs maskin, LN-NGY, tidligere Sigrid Undset. Det var vel sånn ca 60% belegg om bord, så alle som ville, kunne ha ett ledig sete på 3 seteren.
Vi landet på østre bane, fra sør, så det ble bare en enkelt høyresving og rett ned, hard oppbremsing og venstre og så stod vi plutselig foran aller ytterste gaten. Jeg tror det var hann med bordetennisracketene vi måtte vente på for det tok ca 2 min før vi kunne flytte oss de siste metrene inn før vi var parkert. Den automatiserte passkontrollen fungerte for første gang, så var det noen minutter å vente på sekken, kjøpe togbillett og vente 20 min på Kongsbergtoget, som vi tok til Sandvika. Mine foreldre hentet oss på stasjonen og så hjem til dem for Pizza. De drar på vinterferie i dag så de var veldig spente på hvordan vi hadde hatt det. Etter noen timer reiste vi hjem til ett kaldt hus.
Ha en varm og god dag du også.
Som en liten tilleggs opplysning, så var det Marco Polo vi hadde hjem fra DXB 08.02 i fjor og i dag er det 1 år siden den sist var i luften

Last edited by Futura; 13-02-2020 at 06:33.
Futura is offline   Reply With Quote