View Single Post
Old 18-01-2020, 15:39   #554
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default Re: USA-visum, ESTA m.m.

Quote:
Originally Posted by waytogo74 View Post
I følge amerikanske myndigheter kan det til og med være fordeler ("Visa Waiver Program Improvement...") med det ekstra bryderiet det er for å få et ordinært B-1 eller B-2-visum:

https://www.cbp.gov/travel/internati...ention-act-faq

Men så spørs det hvordan det oppleves i praksis når man sitter der med Pyongyang-stempel på første side i passet. Hører gjerne fra noen som har vært gjennom dette løpet.
Jeg har vært i Nord Korea i 2017 og de stempler normalt ikke pass - man får i stedet et turistkort. Uansett jeg har vært i begge disse landa etter 2011 - men B1/B2 visum til USA har jeg nå. Mye styr og bryderi å få men når man først har fått det er det ikke no problem å reise dit (sett bort fra den ene gangen jeg fikk en strafferunde i secondary da - men det kan skje hvem som helst - slapp nå uansett inn i landet så er ihvertfall ikke svartelista på den måten). Gangen etter secondary så var jeg gjennom på null komma null - fryktet jo at jeg hadde blitt flagga for å få ekstra strafferunder. Men det hadde jeg tydeligvis ikke blitt heldigvis. Det som ofte gjør dette litt strevsomt er at man må innom skranka for at selskapet manuelt skal legge til visumet på bookinga di (måtte jo det da jeg dro til SFO i februar 2018). Fyren i skanka på Gardermoen fikk en del feilmeldinger og da frykta jeg at noe hadde skjedd, men han prøvde å legge til visumet på OSL-CPH leggen (var iallfall det han sa) og derfor fikk han feilmeldinger.

Last edited by Hypern; 18-01-2020 at 15:42.
Hypern is offline   Reply With Quote