God søndag her fra Mexico City. Her er det fortsatt natt til søndag(vi henger litt etter her på denne siden av kloden).
Har vært ute og testet utelivet her i storbyen og skal nå straks få meg litt søvn før jeg sjekker ut av hotellet senere i dag. Det blir kveld-/nattflight over til Europa med en av AeroMexico sine B787-8. Det blir stas!
Etter nå 4 uker i Mexico sitter jeg igjen med et svært positivt hovedinntrykk av dette landet og befolkningen her. Som førsteinntrykk kan meksikanerne møte deg med et stenansikt som er umulig å tyde, men åpner du opp med en vennlig høflighetsfrase, er smilet aldri langt unna og de utviser like mye vennlighet og omsorg som colombianerne. I tillegg opplever jeg meksikanerne som organisatorisk svært dyktige og løsningsorienterte(dette gjelder nok neppe i den politiske verden...etter hva jeg er blitt fortalt). De er dessuten svært tålmodige og du hører aldri en god meksikaner klage. Ikke maser de heller.
Her er masse gode egenskaper som gjør at meksikanerne skårer høyt hos meg, men meksikanske taxisjåfører...er vist en kategori som kommer litt på siden av denne skalaen og som jeg ikke skal gå inn på nå.
MEN...etter 4 uker i Mexico har jeg faktisk funnet en grei metode slik at en høy lys "gringo" som meg også kan benytte meg av taxi uten å bli loppet for urimelig mye penger
Ha en strålende søndag!