View Single Post
Old 03-09-2006, 10:52   #37
imm
ScanFlyer Crusty

Default Re: Ryanair dokumentar på tv2 i kveld

Hvis Ryanair var så elendig som dette viser, med skikkelig bedritne fly osv. ville nok passasjerer ha reagert. Jeg har snakket med SAS flyvere som er i permisjon for å jobbe for Ryanair, og de trives godt i selskapet. Og sier faktisk at SAS har mye å lære, bl.a. om disponering av flyvere/flyvertinner osv. Og jeg tror INGEN flyvere, norske eller utelnandske, ville flydd disse flyene hvis sikkerheten ikke blir ivaretatt skikkelig.

Det var en stund fokus på at de fløy med minimum fuel. Men minimum fuel er nok det. Enkelt og greit. Nå flyr de ikke alltid lengre med minimum fuel, men allikevel... nok er nok.

Og så jeg stoler også på at luftfartstilsynene i de ulike land har alt under kontroll og vil ta affære dersom passasjerer utsettes for risiko ved å fly Ryanair.

Det er jo også laget dokumentarprogrammer om andre selskaper. BA kom dårlig ut ved å bli fremstilt som et selskap hvor partyfaktoren var høy, og hvor flyvere hadde promille under flyvningen. Er BA farlig å fly med? Er det vanlig at flyverne der er beruset på jobb? Neppe. Men det virket sånn på dokumentaren.

IMM