View Single Post
Old 31-08-2006, 22:22   #4
imm
ScanFlyer Crusty

Default Re: Ryanair dokumentar på tv2 i kveld

Dette programmet har vel vært debattert her tidligere hvis ikke jeg husker helt feil.

Selv er jeg svært skeptisk til slike programmer, som åpenbart er ute etter å lete frem ting å lage skandaleprogram av. De har neppe intervjuet folk som sier de liker å jobbe i firmaet. De har vel neppe lett fram de positive sidene ved firmaet. Alt negativt skal frem.

Jeg vil påstå at i ethvert firma, flyselskap eller andre, at du vil finne missfornøyde ansatte som er drittlei av jobben sin, sjefen sin, og firmaet de jobber for. Og som kan komme med masse informasjon som vil virke negativt for andre.

Jeg er en mann med flyskrekk. Jeg har gått kurs.
Men når jeg har satt meg inn i et fly fra Ryanair, vet jeg at flyene er topp moderne. Jeg vet at ALLE er ute etter å ta Ryanair på alvorlige sikkerhetsbrister, og jeg vet at de aldri ville tatt sjansen på å gamble med sikkerheten. Det ville bety slutten for de. Og det ville de ikke risikere. Når jeg flyr Ryanair, føler jeg meg trygg.

Du kan sikkert finne et og annet eksempel som ikke er bra. Men det kan man med alle. SAS fløy med feil bremser på flyet sitt i lang tid. Andre vet ikke hvem de har ombord, barn som har kommet seg ombord i flyet, som ikke har billett. osv osv.

Jeg skal se programmet, men er i utgangspunktet svært skeptisk til konseptet med å infiltrere journalister i et firma for å finne skitt.

IMM