Re: Kabinansatte vil ha redusert alkoholtilbud på flyplasser
Det forbausende få poster -hvis noen- nevner er at det faktisk er mange som lider av flyskrekk. Jeg er klar over at på et forum bestående av en kombinasjon svært reisevante og/eller flyinteresserte er dette temmelig fjernt fra oss forumister til daglig.
En eller annen gang så jeg et sted at opptil 50% av reisende i større eller mindre grad plages av angst for å fly. Dette kompenseres ofte med overdreven alkoholbruk, spesielt før man går ombord. Jeg kjenner personlig en som måtte være nesten bevisstløs før hun nærmet seg et fly. Heldigvis fikk jeg henne med på et flyskrekk-kurs der hun fikk veldig god hjelp til å mestre angsten, før det var det anselige mengder alkohol som måtte til.
Når prisene i tillegg er rekordlave tiltrekkes i tillegg en del som vanligvis ikke flyr og heller ikke klarer å begrense alkoholinntaket. Dermed får man en del kasus som bikker over.
Nå skal det sies at en del businessnisser også forsyner seg godt i baren, men generelt tror jeg dét fenomenet har dempet seg noe siden Finnairs Super Caravelle til Helsinki klokken 2200.
|