Quote:
Originally Posted by Someone
Det er vel en viss grad av charter inni bildet?
|
Ja, de har noe charter, men opplever nok sterk priskonkurranse fra blant annet Air Caraïbes, FrenchBee, Air Austral og Air France til franske oversjøiske departementer og fra blant annet Norwegian til USA.
XL Airways har for øvrig kun økonomiklasse om bord, så de har ikke hatt mulighet til å tjene penger på premiumreiser, som det jo er etterspørsel etter på langdistanse. I tillegg har A330-200-flyene begynt å bli gamle og utdaterte sammenliknet med f.eks. FrenchBee, det virker ikke helt som de har fulgt med i timen eller hatt muskler til å gjøre nødvendige investeringer. A330-300-maskinen de har er utstyrt med "kortdistanseseter" og har 3-3-3-seating.
Men de har hatt den fordelen (og operasjonelt og økonomisk helt klart også ulempen) at de kan tilby reiser direkte til USA og departementene fra Bordeaux, Lyon, Nantes og Toulouse (departementene)- i tillegg til Paris (departementene+USA).