Quote:
Originally Posted by econ
Men er de så lønnsomme på kort sikt? Det er vel ingen ved sine fulle 5 som booker noe nytt med Ving nå. Så det kommer jo ikke inn "nye" penger. Og de har vel en del utgifter som jeg regner med de må betale upfront, og hvor kommer da disse pengene fra?
Hvis ikke det kommer en kjøper på banen veldig raskt er vel dette en kortvarig god nyhet.
|
Tja, jeg hadde ikke hatt noen issues med å booke med dem nå
Dessuten, når man booket med Ving, så betaler man først et lite depositum. I motsetning med vanlige flybilletter (og ufleksible hotellrom) hvor alt gjerne betales med en gang. Mesteparten betales først en måned før avreise. Hvilket tyder på heller ikke Ving har så mange «upfront» kostnader.
Dessuten ser det ut som den nordiske delen har en brukbar balanse og kan tåle noen tap. Langt bedre enn f.eks Norwegian
Selvfølgelig må den nordiske delen ha en ny eier, men det er heller ingen akutt bråhast slik de nå har organisert seg. Nå skal man alltid være forsiktig med å sammenligne konkursen da ingen selskaper og konkurser er like, men dette kan delvis sammenligne med Norske Skog. Der gikk morselskapet konkurs på grunn av skyhøy gjeld etter flere dårlige strategiske beslutninger fra gammelt av. Aksjonærene og de usikrede kreditorene tapte mer eller mindre alt, mens datterselskapene (og fabrikkene) fortsatte driften som normalt. Også før de endelige eierforholdene var i boks. Men mye er jo selvsagt opp til kreditorene og bostyrer