Quote:
Originally Posted by vbirk
Dersom refereratet er riktig er saken slik: Bagasjeinnsjekk skulle stenge 30 min før avgang. Pax var klar ved skranke 32 minutter før avgang. Ingen agent var tilstede, pax måtte kjøpe ny billett. Avslag på klage i nemnda.
Klart det er "cutting it close" å være ved skranke 2 minutter før deadline, men jeg skjønner bare ikke resonnementet, hverken hos selskap eller hos nemnd. Enten er man ved skranke i tide, eller så er man ikke.
|
Det står ingenting i klagen at det var «ingen agent tilstede». Det står at det var stengt. Systemet stenger selv 30 min før avgang. Det står videre at personalet i skranken ikke kunne hjelpe til. Ergo var det agenter tilstede.
«Tjenesteyterne har i det vesentlige anført
Klager har forklart at han var ved bagasjeinnleveringen ved Oslo lufthavn kl. 08.48 til 08.50 for flyvning DY320 fra Oslo til Alta 12. juni 2018 kl. 09.20. Da klager skulle levere bagasjen var det stengt, og personalet i skranken kunne ikke hjelpe til. Klager rakk pa grunn av dette ikke a sjekke inn pa avgangen.»
Fra klagen 2019-00558
Sent from my iPhone using Tapatalk