Etterhvert som nye fly kommer inn, og deler av flåten begynner komme opp i åra, så er det også noe som skal ut. Fra før er det kjent at 747 skal ut i 2024, samt de tre 777-200 (non-ER) er planlagt utfaset innen oktober 2020. Det er også planlagt 15 A319 maskiner innen utgangen av 2020, etterhvert som flere A320neo/A321neo maskiner ble levert.
BA tyvstartet litt med A319 pensjoneringen i fjor, med 2 maskiner som forsvant, 1 original BA og 1 ex-
BMI, men nå gikk årets første maskin til huggern i
DGX.
Quote:
Airbus A319 -131 1604 G-EUOH British Airways ferried 05sep19 LHR-DGX, for part-out & scrap
|
Neste maskin, G-EUPX, skal følge om noen dager, begge 2001 maskiner. Dog har BA etter dette fortsatt 40 A319 maskiner igjen, så utfasingen tar noe tid.
I følge en tråd på a.net skal ytterlige 10 maskiner ut i 2019 og 4 i 2020, typisk etterhvert som leasingen forfaller