Quote:
Originally Posted by EB
Ser ut som det kommer en tredje rotasjon på Oslo-Røros....og det vil jo gi et helt annet tilbud:-)
|
Det er vel ikke så mange ganger de må fly 3x daglig for å oppfylle setekravet i løpet av året, om de i det hele tatt må gjøre det?
Kravet på
OSL-
RRS er 20500 seter i året, hver vei. I tillegg må det være minst 2x daglig man-fra og 2 ganger totalt lørdag og søndag. La si 1 hver dag
52 uker a 5 hverdager og 2 helgedager blir 520 + 104 = 624 avganger.
La oss si de flyr 360 dager i året (kutter ut de 5 rødeste dagene i året), så trekker vi fra 2 x 5 og sitter igjen med 614 avganger. Med Air Leap sine 33 seters fly får vi da 20262 seter. Så da holder det med å fly 3x daglig 7 ganger, og de er i boks, selv om det kanskje blir litt oftere. Eventuelt slå den sammen med en
OLA en dag eller to og fly
OSL-
RRS-
OLA?
Ellers er det jo krav om at først ankomst på
OSL skal være før 08, og siste etter 16. Mens først avgang fra
OSL senest 10, og siste avgang tidligst 17
Quote:
Originally Posted by Rosalie
Så spennende! Vet at en del folk oppi høgget der er litt skeptisk til alle disse endringene, men det kan jo gjøre de en smule mer positive.
|
Er ikke folk oppi høgget der sånn generelt skeptisk?
Quote:
Det jeg er litt bekymret for, er hva som skjer ved feil på fly. For Air Leap har vel neppe ekstrafly i nærheten av OSL, og de har generelt mindre flåte enn Widerøe så vidt jeg forstår.
|
Det er jo ikke akkurat sånn at Widerøe ikke kansellerer ved teknisk eller har 100% regularitet
Dessuten kan man på
OSL-
RRS bruke taxi, buss eller tog for fly