Quote:
Originally Posted by SudCaravelle
Hei, vi ser på California påsken neste år med fly inn og ut fra LAX så noen spørsmål:
- Tenker to dager med en base i LA og da Santa Monica/Venice eller Beverly Hills. For å få mest mulig inntrykk med minst mulig mas.
- Deretter 7 dager med litt mer strandferie og da type San Diego.
|
Det er mange grunner til å reise til California, men badeferie er ikke en av dem. Problemet er den kalde havstrømmen fra nord. Det er nede i 14 grader om vinteren og det går ikke opp før etter påske og kommer ikke over 20 i løpet av sommeren. Man vil se folk som bader/surfer, men da gjerne med våtdrakt.
Den kalde havstrømmen påvirker også luften. Dette er langt sør og det kan være fint om dagen, men om kvelden blir det kjølig selv om sommeren. San Fransisco og San Diego er ikke særlig forskjellig for temperaturer i luft og vann.
Brukte etter tips her på forumet Marina del Rey som base camp for tur til Los Angeles i Februar. Det var greit for å få med seg kanalene og strandområdet fra Venice til Santa Monica.
Getty Center er verdt å få med seg i LA, det ligger litt oppi en dal og har fantastisk utsikt. Klarte time det slik at jeg fikk med meg utsikt før og etter solnedgang, begge spektakulære. Og så er det mye kunst å se der.
En skikkelig turistfelle, men noe man nesten bør få med seg, er walk of fame og alle elendige utkledningene folk har. Et par er veldig bra, men mesteparten er bare møl. Ikke ha for høye forhåpninger og ta det med et smil for å bli ferdig med det.
Ikke kast bort tid på å prøve komme opp til eller nært Hollywood-skiltet. Det er ikke veldig vanskelig å komme nært, men du kan bli stoppet av politiet pga. restriksjoner i nabolag som er lei av turister.
Nærmere San Diego er La Jolla Cove med masse sjøløver et must å se.
I San Diego passer antagelig Hotel Del Coronado på Coronado for dere. Likte stemingen på øya som faktisk minnet meg litt om Key West. Følte at man var på ferie der. Fin diger strand, men så var det dette med det kalde vannet da.
Skal dere ta den tradisjonelle turen over til Tijuana så pass på at det blir lange køer tilbake utover dagen. Og om Trump finner på å stenge grensen så får man noen praktiske utfordringer.