....jeg er i utgangspunktet ikke skeptisk naar jeg ser sider og iniativer som dette, her er det et aerlig utgangspunkt, paa ingen maate polert, noe som de som ikke har like edle hensikter ofte skjuler seg bak, den "daarlige" samvittigheten maa ofte dekkes bak flotte fasader!
Vi, min kone og jeg stoettet et barnehjem i Argentina i 2002/2003 mens de oekonomiske forholdene var paa det verste, det handler om aa ta et iniativ aa benytte de resursene en raader over....og naar man begynner er det utrolig hva som faller paa plass....den ene turen hadde vi med oss 1 full LD-3 Container (LowerDeck Container) fyllt med barneklaer, medisiner (donert av et Childrens Hospital i Seattle) leker, bleier, barnemat, toerrmelk.....Naar vi begynnte hadde vi kun et svakt haap om aa faa LD-3'ern med en AF's leveranse flighter (min jobbet dengang for AF i Seattle), noe vi fikk uten problemer (det stoerste problemet var aa finne riktig farge paa papiret vi skulle trykke innholds beskrivelsen for US Customs, som forlangte en meget spesiellt gulfarget papir (har ennaa 495 ark om noen trenger!!)....og videre i fra Paris til Buenos Aires hadde vi planlagt aa benytte ID (ansatte) frakt.....men det vi ikke visst var at Air France hvert aar velger et land de flyr til, hvor alle ansatte og selskapet har forskjellige stoetteprosjekter, og i 2002 var det Argentina....saa naar vi spurte om ID pris paa LD-3ern vaar var svaret, vi frakter den gratis!!!...saa vi ankom Argentina med masse ekstra Cash som ble brukt til aa kjoepe inn mere bleier og toerrmelk lokalt.....
...ja det var smaa draaper i havet, men det var vaare draaper...(og ikke saa rent lite taarer naar vi moette barna!!)
Et lite bilde av
"fraktern" vaar (det var denne vi floey foerste legget med:Everett - Paris
CDG)