Quote:
Originally Posted by myhrair
Kan ikke se at du kommer med noen konkrete løsninger på hvordan de skulle gjort det annerledes. Når du først tar opp skittkasting mot WF... det blir vel litt som SAS vs. Norwegian opp igjennom årene. For gamle fly osv.
|
Da får du pusse brillene dine

Jeg quoter meg selv for ordens skyld.
Quote:
Originally Posted by Polaris
I linken står det:
«Ola Giæver gjorde et ærlig forsøk på å utfordre monopolet, skriver artikkelforfatteren.»
Jeg mener at det er nettopp Ola Giævers UÆRLIGE forsøk på å utfordre Widerøe, som var årsaken til fiaskoen. Hadde han vært motivert av en gylden forretningsmulighet og tro på et eget selskap hadde han kommet bedre ut av det, men han var motivert av å ødelegge for Widerøe, skittkasting mot Widerøe og enkle løsninger for å raskest mulig kunne skrive om hans «frelsning av nordnorge fra de vonde grønne».
|
Skittkasting mot Widerøe fra Giæver var da LANGT mer enn at han stod og surka om at Widerøe hadde gamle fly. I en lengre periode hadde Ola Giæver på sin offisielle facebookside et havarert Widerøefly som "forsidebilde". Hva slags administrerende direktør har bilder av konkurrenters ulykker, og HAVARERTE
FLY, på sin profilside for offentligheten? Ikke bare det, men han hadde klotring med tekst og tegning på dette fotoet hvor han understreket hvordan dette beviste hvor elendig Widerøe er. Hva slags bilde sendte dette ut? Jo, et av en useriøs, hevnlysten fyr. Et bilde av en hevnlysten fyr som ble enda mer tydelig, da han i en facebookdiskusjon med meg (hvor jeg ble omtalt som "lille Polaris") avslørte at han mente at Widerøe hadde avlivet 66 mennesker. Noe som fikk relativt stor mediedekning.
Hvis det virkelig ikke er nok for deg å si: "hadde man vært motivert av muligheter og marked så hadde det gått bedre", når man ser hvordan han tenkte...Tja. Da vil man kanskje ikke se det

Er ikke utdannet produktutvikler, markedsanalyst eller økonom - de kan ev. hjelpe deg å finne nøyaktig de riktige prosessene og metodene som ville vært nøyaktig det rette for Ola Giæver. Er nyutdannet kvalitetsmanager så det eneste jeg kan tilby er en FMEA-analyse