Quote:
Originally Posted by Helimaf
Ja det vil jeg også tro. Beinhard konkurranse. Jeg har alltid forent Amerikansk ingeniørskap med kvalitet.
Det viser også at dess mer du outsourcer, dess viktigere er det å ha kontroll over hvordan det produseres.
Om ikke de nå tar tre steg tilbake og gjør en gjennomført jobb med Max, men forhaster seg, så kommer de til å gå dukken.
|
Etter 787 programmet har faktisk Boeing redusert Outsourcing - mest ved at de har kjøpt og overtatt flere av selskapene som er under leverandører. (Min kone trener Boeing ansatte som flytter for å drive disse selskapene)
Quote:
Originally Posted by Klette
Jeg har bodd i USA i 3 år nå, og har blitt noe skuffet over kulturen her borte når det gjelder grådighet. Måtte det være infrastruktur, energibransjen, helsebransjen, militæret, media, politikk, berømmelse osv, så er det som oftest profitt som er klart prioritert mer enn noe annet. Det er så perverst at man blir paranoid av det man bevitner. Man må alltid spørre seg selv hva intensjonene bak diverse handlinger er, og om det kun er profitt som er drivkraften.
Med det i tankene, angående Boeing, så blir jeg ikke særlig forbløffet om ulykkene skylles hendelser som er relatert til kutt av kostnader, til tross for rekord i omsetning i 2018.
|
Etter 20 år her borte er jeg ikke uenig med deg, men jeg ser vel en større forskjell mellom selskapene - jeg er heldig som har andledning til jobbe med og i en del av de større (Amazon, AWS og Apple) og sammenlignet med hva jeg opplevde i Norge 2011 - 2014 er disse i en helt annen liga - hos Amazon er jeg på plass og jobber i løpet av 20-25 minutter (nettverk, MacBook, adgang etc.) mens hos et av de selskapene i Norge som styrer en stor andel av Minibankene tok det samme 21 dager !