45 min. er lavt sat. Jeg var selv igennem
CPH imorges omkring kl. 08.00-08.30 - her ventede vi præcist 64 minutter i security.
Køerne ved check-in var ekstremt lange (vil mene det ihvertfald tog mindst 1 time ved "manuelt" check-in i term. 3). Heldigvis kunne vi bruge self-service, men det tog alligevel omkring 30 min. ved baggage-drop. Derefter altså over en time i security.
Sikkerhedskontrollen i "Arkaden" (den nye 3. kontrol mellem term. 2 og 3) havde
CPH valgt at holde lukket, mens pax stod i ekstremt lange køer i de to andre.
Hvordan
CPH kan få flotte udmærkelser i forskellige undersøgelser er mig en gåde. Disse vurderinger må være lavet for mere end 1 år siden, for specielt det sidste år er det gået utroligt ned af bakke - til det nuværende pinlige niveau.
Vi mødte i lufthavnen 2 timer før afgang og nåede kun lige flyet. Hvis vi skulle have foretaget "manuelt" check-in havde vi helt sikkert ikke nået afgangen.
CPH giver skylden for køer ved check-in til handlingselskaberne, men specielt i term. 3 kan lufthavnen ikke stille flere skranker til rådighed, hvilket gør situationen umulig for
SGS. At
CPH flygter fra deres ansvar er direkte pinligt og uden hold i virkeligheden.
Det er på tide at ledelsen i
CPH vågner op og dropper deres tomme løfter og snik-snak. Nu skal vi se handling - ellers må vi håbe på et politisk indgreb. Den nuværende situation er absolut ikke holdbar. Specielt ikke da vi i Københavns-området ikke har nogle reelle alternativer. Selv Roskilde er ejet af
CPH, hvilket jo er dejligt praktisk for dem, da de holder evt. konkurrenter væk fra markedet.
I mine øjne er
CPH's behandling af pax/flyselskaber den største trussel mod flytrafikken. 2 timers før i lufthavnen og alligevel når man kun flyet i sidste minut er en direkte hån mod kunderne...
Jeg kan godt forstå hvis flere begynder at vælge alternativer til flytransport...Desværre....