View Single Post
Old 31-01-2019, 17:20   #22
Rland
ScanFlyer Silver

Default Re: Norwegian 2018 tall

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Voldsomt med påstander du kommer med. Et raskt søk i retriever viser at det i veldig liten grad er noen sammenheng mellom Bjørn Kjos og uttalelser om "utbytte". Du nevner heller ikke hvor du reiser, men innenriks der SAS og Norwegian flyr til er stort sett like godt dekket (iallfall fra Oslo), samt CPH, ARN, HEL, CDG og LON. I tillegg er det direkte feil det du skriver om flex-priser. En flex-billett med SAS mellom OSL og BGO koster litt over 3000,- mens en flex-billett med DY på samme strekning koster 1149,-. Mellom OSL og ARN/CPH er det 1349..

Og dette med "feriefolket". Koomanigjen. Hva mener du med det? Basert på N=2 (mine foreldre) som ikke bryr seg veldig om hvem de flyr med så går de inn på momondo eller finn reise og skriver inn at de skal fra A til B. Om det er SAS eller Norwegian som fløy de fra ett sted til et annet tror jeg de knapt legger merke til. Som om ikke SAS struper frekvensen om sommeren og setter alle kluter til på destinasjoner ut av landet med enten egen ruter eller som charter.
Jeg har har lest Bjørn Kjos uttale at Norwegian skal bli en utbyttemaskin for aksjonærene. Tror det var en artikkel i E24 for noen år siden.

Jeg flyr mye på destinasjoner i Europa, og en del innenlands.
De siste ukene bl.a. til Italia (Bologna Milano) og England (Manchester Aberdeen Teeside). Norwegian har ikke vært alternativ de stedene. KLM og SAS har derimot hatt geie forbindelser til ok priser.

At det er klokt å sjekke billettpriser er ingen tvil om.
Sjekket feieturer både til Malaga og Lisboa. Til Lisboa var både Brussel Airlines og KLM billigere enn Norwegian på aktuelle datoer. Til Malaga falt valget på Norwegian på grunn av tidspunkt for reise. Retur var både billigere og på mer fornuftige tider med SAS.

Ulempen med Norwegian når det gjelder forretningsreiser til andre steder enn de du nevner, er at utreise stort sett er et stykke ut på dagen etter at de har benyttet maskinene innenlands i "rushtrafikken". Det er upraktisk å komme til Milano kl 12:15 dersom du har møter i regionen.
Rland is offline   Reply With Quote