Quote:
Originally Posted by BU662
Når xtror du vil DY levere ROI til sine aksjonærer? Nå vil tapene stoppe? Hvilke markeder tror du er DY istand å heve sine priser tilstrekkelig slik at de gå med 1-2 Mrd. NOK i pluss per år?
|
Vel, det vi vet for 2019 er at DY skal flytte fokus fra vekst til konsolidering. Flyleveransene blir betydlig færre og en del blir antagelig utsatt. Vi vet også at
Mange ulønnsomme baser vil bli lagt ned, også mange ruter. Videre blir det høyere fokus på kostnader. Med andre ord et
Helt annet fokus.
Veksten har vært i overkant høy over lang tid, man har etablert baser og ruter i et svært høyt tempo. Kombinert med mye uflaks med leveringer, motorer, store utfordring med byråkrati, forhandlinger grunnet svak økonomi osv. Alt dette har kostet mye ikke bare økonomisk, men også
ressursmessig for ledelsen i DY. Vi får håpe at de nå kan bruke mer av sin tid og ressurser på å optimalisere driften, ikke alt mulig annet.
Jeg er optimist for et positivt resultat i 2019, det er også en del analytikere idag. Vi får se...