View Single Post
Old 29-01-2019, 18:00   #12
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
Default Re: Norwegian 2018 tall

Quote:
Originally Posted by Wahoo View Post
.. og hovedårsaken til lav RASK er den enorme ekspansjonen i kapasitet, inntreden i nye markeder og longhaul som vel startet for alvor i 2016.
DY ser på dette som investering for fremtiden. Mulig du ikke ser det slik, men man må altså så før man kan høste. Du vet også meget godt
at det er *umulig* å fylle opp et fly med pax til en god pris i et nytt marked tildels på andre kontinenter! Det er noe helt annet i et etablert homogent marked (EU) hvor også alle store investeringer er gjort som Easy driver med.

Har du forøvrig noen gang møtt en gründer som har tjent penger de 3 første årene? Det er ihvertfall ikke mange...

Men la oss være enige om å være uenige.

W
Eksakt det samme har DY fortalt etter de katastrofe talle 2017. "Skittår" osv. De har lovet margin restaurasjon til sine aksjonærer. All dette er trykked svart på hvit. Nå lover de igjen profits. Hvem skål tro i dette? DY kan ikke koble seg av de store trender i flybransjen. De kan ikke heller ha en eget versjon av mikroøkomi.

Når tror du vil DY levere ROI til sine aksjonærer? Nå vil tapene stoppe? Hvilke markeder tror du er DY istand å heve sine priser tilstrekkelig slik at de gå med 1-2 Mrd. NOK i pluss per år?
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote